1 Mai (bine)

Se duse şi 1 Mai, o zi în care fiecare a petrecut după pofta inimii (şi a stomacului), unii pe la pădure la un grătar, alţii pe la rude, iar alţii la mare, la munte sau peste graniţă.
Eu am fost pe la vecinii noştri bulgari unde „scorurile” sunt mai bune decât pe la noi şi serviciile peste aşteptările închipuite. Pe litoralul românesc dai mai mulţi bani de la început şi mai dai şi pe urmă alţii şi tot aşa pentru că – de , prânzul şi cina poate nu ţi-o permiţi de la achitarea cazării şi zici că o terasă cu împinge tava te mulţumeşte,  pe când la vecinii situaţi la o aruncătură de băţ de Vama Veche te duci cu totul asigurat de la agenţia de turism la un tarif decent şi nu mai trebuie să arunci banii pe altceva decât  pe suveniruri şi distracţii (opţional şi acestea).
Pot spune că drumul prin Giurgiu a fost şi o excursie prin ţara bulgarilor unde am putut să observăm că aceştia deşi au cele mai vechi şi mai rablagite maşini, iar casele sunt destul de modeste, totuşi stau bine la capitolul agricultură, mii de hectare fiind pline de rapiţă şi alte semănături.
Ajunşi în Abena la hotel, am fost mai mult decât impresionaţi de camerele foarte modern aranjate şi de restaurantul intern în care găseai măncare şi băutură din belşug aproape la orice oră. Serviciile chiar au fost la standardul ultra all inclusive!









Plaja şi apa foarte curate, umbrelele, şezlongurile şi prosoapele de plajă incluse în preţ şi cel mai important - niciunul care să ceară şpagă pentru  ele.
Probleme cu maşinile nu am experimentat, din complexul Albena nu s-a furat nimic, nici măcar o oglindă, deşi bineînţeles că ne aşteptam la ce era mai rău dată fiind şi reputația locuitorilor.
Am plătit 15 leva pentru trei zile de parcare şi ne-am rugat să nu fie ca la Nisipurile de Aur unde cele cinci maşini de-ale compatrioţior noştri au fost „ridicate”.
Prin urmare am fost foarte mulţumiţi de serviciile hotelului Kaliakra (pe care vi-l recomand călduros) şi de vecinii bulgari.




La întoarcere am fost si prin Mall-urile din Varna unde preţurile sunt ceva mai bune decât pe la noi, iar brandurile cam aceleasi, apoi ne-am indreptat spre Castelul Reginei Maria din Balcik unde am vizitat celebrele grădini dar şi depozitul de vinuri.
 










Drumul la întoarcere l-am facut prin Vama Veche şi cu toate că a fost puţin mai lung, a fost destul de bun.
Tips: dacă nu aveţi destul carburant şi vreţi să alimentaţi din Bulgaria, neaparat să achitaţi cu leva pentru că la plata în euro o sa fiţi jecmăniţi pe faţă, iar pentru alte plăţi de pe litoral puteţi folosi şi bani româneşti pentru că majoritatea comercianţilor acceptă.
Deci: nu renunţaţi la turismul românesc, dar faceţi o vizită şi veciniilor pentru că s-ar putea să vă placă!


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Scrisoare către bărbatul visurilor mele

Tu îți plimbi copilul într-un sistem de purtare sănătos?

Lansarea colecției Pandora Shine